אופטימיזציה של שרשרת האספקה
הורידו את המדריך >>
כל השאלות שעליכם לשאול את ספק האפליקציה
בטרם אתם רוכשים אפליקציה לניהול אנשי שטח
English / עברית

מהי אופטימיזציה בניהול שרשרת אספקה, ומהי אופטימיזציה של מסלול ?        

אופטימיזציה של שרשרת האספקה  

אופטימיזציה של שרשרת האספקה ​​עושה שימוש בטכנולוגיה Iבאלגוריתמי תוכנה מתקדמים כמו  בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML) כדי למקסם את היעילות והביצועים בשרשרת האספקה בכלל ובהפצה בפרט. 
אלגוריתמי תוכנה מתקדמים, כמו אלה שפותחו על ידי WEBLET, הם טובים ביותר לצמצום הקילומטראז' הכולל של ההפצה. אופטימיזציה של נתיב תחבורה משפרת משמעותית את היעילות התפעולית (20%-30%) עבור ציי הובלות.
מהי אופטימיזציה של קווי הפצה ?
אופטימיזציה של מסלולים כשמה כן היא, תהליך של מציאת המסלולים המשתלמים ביותר עבור ההפצה והתובלה. 
מן הראוי לציין כי המסלול החסכוני ביותר אינו בהכרח הקצר ביותר. משתנים אחרים חשובים גם הם, לדוגמא:
עומסי תנועה: מסלול ארוך אך פחות עמוס עשוי להיות יעיל וחסכוני יותר.
סוג רכב ותכונותיו, קיבולת המשאית ולוחות זמנים של נהגים: מסלולים אופטימליים חוקרים את העלות החסכונית ביותר בקיבולת הרכב ובזמן הנהג.
אילוצי שעות ואילוצי אספקה  של יעדי משלוח (של המרלוג או של הלקוח): אם לקוח יכול לקבל את הסחורה בתוך משבצת זמן מסוימת, מסלול אופטימלי צריך להתאים לכך.  
תשתית כבישים ותנאי תנועה עדכניים: גשרים, מנהרות, רחובות חד-סטריים ופניות חוצות תנועה יכולים כולם להאט את הקצב.
רגולציה: אם החוק מגדיר מסגרת שעות עבודה לנהגים או הקצאת שעות למשאיות, הגבלת מהירות מסויימת , הדבר צריך להתווסף לפרמטרים של ה AI. 
תתחשב גם בפרמטרים כגון  מרחק בין עצירות, שילוב יעדים, מסלולים חופפים.
אילוצי נהגים: התאמת רישיון הנהג ומיומנותו למשימה.
וכמובן, פרמטרים ייחודיים שלכם. 
למותר לציין כי אופטימיזציה של מסלול היא מורכבת. אולם מציאת המסלול היעיל ביותר ממלאת תפקיד מכריע בייעול שרשראות האספקה ​​ובהבטחת הגעת המשלוחים  בזמן.
מדוע אופטימיזציה של מסלול חשובה?
תעשיית ההובלה וההפצה  מהווה את  עמוד השדרה של הכלכלה העולמית. כל מפעל, כל תחנת כוח וכל חנות מסתמכים על תעשיית ההובלות להבאת משלוחים ליעדיהם, כדי לשמר את הפעילות. משמעות הדבר הינה שאופטימיזציה של מסלולים היא לא רק חשובה - היא חיונית.  כאשר הדבר מתבצע כראוי, הוא מסייע להעביר סחורות בצורה יעילה וחסכונית יותר. 
מטבע הדברים לאופטימיזציה גרועה יכולה להיות השלכות שליליות משמעותיות.

מדוע וובלט ?
בוובלט אנו מתמחים לסייע ללקוחותינו הפעילים בסקטור ההובלה לתכנן מסלולים יעילים באמצעות אלגוריתמים חכמים של בינה מלאכותית. 
אלגוריתמי תוכנה מתקדמים, כמו אלה שפותחו על ידי WEBLET, הם טובים ביותר לצמצום הקילומטראז' הכולל.
הצפי הינו שיפור של 20-30% ביעילות המסלול, שיפור של 5% ברווחיות הגולמית וחיסכון דרמטי בעלויות החודשיות. 
מעבר לנתונים הגולמיים, אופטימיזציית המסלולים של WEBLET תורמת לשיפור שביעות הרצון של הנהגים והלקוחות.

מהם היתרונות של אופטימיזציית שרשרת האספקה וההפצה TMS AI של וובלט?
  • שיפור היעילות: מנגנון תכנון המסלולים שלנו מתכלל את כל האילוצים ומאפשר למנהלי ההפצה  להשקיע במשימות ניהול חשובות כגון שיפור הצמיחה.
  • הפחתת עלויות ההובלה והתפעול: אופטימיזציה של מסלולי ההובלה  מצמצמת את צריכת הדלק. תוכנת האופטימיציה שלנו לוקחת בחשבון נתונים כמו תנאי הדרך, דפוסי תנועה ועצירות כדי למצוא את המסלול החסכוני והיעיל ביותר. כתוצאה מכך, ציים חוסכים בדלק ומפחיתים קילומטראז' מיותר. 
  • אפליקציית  אופטימזיצית המשאיות שלנו, המבוססת  בינה מלאכותית יכולה להוזיל את עלויות התפעול על ידי הפחתת בלאי הרכב, עלויות התחזוקה ועלויות העבודה.
  • זמן אספקה ​​מדויק יותר: האופטימיזציה החכמה שלנו, לשיפור קווי חלוקה לוקחת בחשבון תנאי תנועה אופייניים, זמני נסיעה וזמני עצירה כדי לייצר זמן הגעה מדויק יותר. כאשר זמני האספקה ​​מוערכים בצורה מדויקת,  שיעור האספקה ​​במועד המדויק והמתוכנן עולה. הדבר מתורגם לפחות זמן מבוזבז ולשביעות רצון גבוהה יותר של לקוחות . 
  • מידע ונתונים לשיפור האלגוריתם: אופטימיזציה של מסלולים מספקת מידע ונתונים שבהן הבינה המלאכותית יכולה להשתמש בפעם הבאה כדי לשפר את הפרודוקטיביות והיעילות. 
  • כלי  ניהול: מדדי ביצועים מציעים למנהלי ההפצה יכולת לנטר את זמני אספקה וביצועי הנהג.
  • תנאי עבודה טובים יותר לנהגים: נהגי משאיות מבלים לרוב בין 60 ל-70 שעות בשבוע מאחורי ההגה. הם מובילים מטענים למרל"וגים או למחסנים, כחלק בלתי נפרד משרשרת האספקה. אופטימיזציה של מסלולים מאפשרת לנהגי משאיות לספק מטענים מהר יותר, לבלות פחות זמן בכבישים ולשפר את תנאי העבודה.
  • השלכות סביבתיות וצמצום זיהום אויר: פחות זמן בדרכים  משמעותו הפחתת דלק נשרף, הפחתת פחמן דו חמצני נפלט. פחות חלקיקי צמיגים מזהמים את הריאות ואת מערכות המים שלנו. 
למי מיועדת אופטימיזציה מבוססת AI שנועדה לייעל את מסלולי ההפצה ?
אם המסלולים שלכם אינם משתנים מיום ליום והפעולות שלכם מינימליות, אזי תוכלו להסתפק בתכנון מסלול ידני או במערכות מדור קודם . 
תכנון מסלול ממוחשב במערכות מדור קודם מתאים לחברות שאינן צופות גידול וצמיחה. אולם האם הוא מדויק כמו אלגוריתמים מתקדמים בזמן אמת?
לא.
מערכות המיחשוב של הדור הקודם אינן מציעות אופטימיזציה של מסלולים עבור יעדים מרובים, כך שלעולם לא תקבלו את המסלול היעיל ביותר. יתר על כן, למשאיות המספקות מטענים ברחבי הארץ מתוכננות מספר עצירות, כגון נסיעה לתחנות שקילה, עצירות משאיות ועוד.
עבור בעלי צי שגדלו והתרחבו ומחפשים דרך לשפר את מספר המטענים שהם מפיצים מבלי להגדיל את הצי שלהם, מערכת TMS משולבת בינה מלאכותית היא השלב הבא.
אופטימיזציה דינמית של מסלולים מסייעת לצמצם את זמן הנסיעה למינימום ומספקת חיסכון מיידי בעלויות. אלגוריתמים של AI יכולים לעדכן באופן שיטתי את חלונות זמן האספקה, עומסי התנועה והמסלול הטוב ביותר בהתבסס על עשרות גורמים.
תכנון מסלול אופטימלי חייב לקחת בחשבון שרק מערכת TMS AI תשכיל לבצע זאת בצורה מיטבית. 

לסיכום: חברות קימעונאות וסחר המבצעות פעולות אספקה ​​וניהול צי חייבות להפוך את תהליך תכנון שרשרת האספקה למבוסס AI . זאת מהטעם  שבשלב מסוים תכנון רגיל לא יהיה יעיל ולא יספק. 
אופטימיזציה של מסלול תמזער את הקילומטראז' הכולל בצורה הטובה ביותר בעזרת תוכנה המפעילה אלגוריתמי ניתוב מתקדמים לאיתור מסלולים עם הקילומטראז' הנמוך ביותר. היא תסייע להפחית את עלויות ההובלה, תפחית פליטות, תשפר את חלונות האספקה ​​ותתרום לשורת הרווח שלכם. אפליקציה כזו תשתמש בנקודות היסטוריות כדי לחקור זמני מסלול ממוצעים, קילומטראז' ועיכובים. אופטימיזציה של מסלול תסתמך על נתונים אלו כדי להבטיח שכל התהליך יעבור בצורה חלקה ככל האפשר תוך חיסכון בעלויות.
 
מתעניינים בתוכנה מתקדמת וחדשנית, לתכנון ולניהול ההפצה מבוססת AI , לנהגים, מפיצים, מוקדי שירות וטכנאי שטח ? הגעתם למקום הנכון! WEBLET הינה המערכת החדשנית ל TMS.  צרו עימנו קשר ללא התחייבות !
אופטימיזצית שרשרת האספקה  מבוססת  AI
אופטימיזצית שרשרת האספקה  מבוססת  AI
בחסות פריפיק
 
כל הזכויות שמורות לוובלט בע:מ. .אין להעתיק מהאתר ללא רשות בעל זכות היוצרים. הגנת זכות היוצרים חלה על כל צורת ביטוי   מדיניות פרטיות 
FacebookLinkedin
פרטי התקשרות -  וובלט​ - WEBLET
כתובתנו: מגדלי בסר 4, קומה 28
מצדה 7 בני ברק, מיקוד 5126112
טלפון: 03-6160808
פקס: 03-6160202
דוא"ל: info@weblet.co.il
WAZE: וובלט-WEBLET -אפליקציה לאנשי    שטח
או לחילופין נווטו אל :  
קישור ל WAZE 
GDPR